Методика "Запитати і вгадати" (П. Торренс)
Мета. Виявлення рівня вираженості допитливості, чутливості до нового і невідомого, здібності до ймовірного прогнозування.
Матеріал. Картинка із зображенням якої-небудь ситуації.
Хід проведення. Дитині пропонується поставити питання до зображення, а також спробувати вгадати, що передувало цій ситуації (її причини) і що станеться далі (наслідки).
Обробка даних. Фіксується кількість і формулювання питань, що ставляться, у тому числі, що відбивають здатність дитини вийти за межі змальованої на картинці ситуації. Це дає підстави для висновків про рівень допитливості. Дані конкретної дитини зіставляються з середніми показниками обстежуваної групи.
Висунення дитиною гіпотез відносно причин і наслідків подій свідчить про наявність здатності до ймовірного прогнозування.
|