Главная | Регистрация | Вход | RSSСб, 20.04.2024, 10:05

Діагностичний супровід розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів

Меню сайта
Категории раздела
Католог методик [18]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 29
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Католог методик

Діагностування розвитку уваги

Діагностування розвитку уваги
«Коректурна проба» (С. Коробко, О. Коробко)

Мета. Виявити швидкість розподілу і переключення уваги, її обсяг й стійкість у дитини.
Обладнання. Коректурна матриця з фігурами (див. рисунок 3), олівець для дитини.
Інструкція. Дитині пропонується розглянути таблицю з фігурами (див. рисунок 3).

Рис. 3

«Подивися на цю таблицю уважно. Тобі потрібно якнайшвидше закреслити різними способами три різні елементи у всій таблиці. Квадрат - поперечиною, коло - вертикаллю, а зірочку - хрестиком. (Зразок поставити перед дитиною.) Починай і закінчуй за моєю командою».
Роботу припиняють, коли дитина закінчує переглядати 10-й рядок (усього переглянуто та оброблено 100 знаків).
Фіксується час виконання завдання й кількість допущених помилок.
Для одержання інформації про працездатність дитини через кожні 30 секунд дорослий ставить оцінки кольоровим олівцем на бланку (попередивши про це ди¬тину). Далі підраховується кількість переглянутих знаків за кожні 30 секунд і скла¬дається графік продуктивності (по вертикалі відкладається кількість переглянутих знаків за кожні 30 секунд, а по горизонталі - витрачений на роботу час - 30-се-кундними відрізками).
Інтерпретація результатів
Рівні:
Низький - завдання виконувалося понад 10 хв, помилки майже в кожному рядку, їх кількість більше 20.
Середній - витрачений час до 7 хв, помилок до 10.
Вище середнього - витрачений час до 6 хв, допущено 3—4 помилки.
Високий - витрачений час до 5 хв, допущено 1-2 помилки.
При побудові графіка працездатності враховується таке: якщо крива на графіку має тенденції до деякого підвищення наприкінці роботи, рівномірну висоту лінії посередині й невелике спадання на початку - це нормальна крива працездатності.
Якщо крива працездатності має різкі коливання по всій довжині чи знижується наприкінці роботи, це свідчить про стан швидкого виснаження уваги. У цьому разі доцільно звернутися до фахівця.
Джерело: Коробко С.Л. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник / С.Л. Коробко, О.І. Коробко. – К.: Літера ЛТД, 2006. – С. 130-131.

«Постав знаки»

Тестове завдання в цій методиці призначене для оцінки переключення і розподілу уваги дитини. Перед початком виконання завдання дитині показують малюнок і пояснюють, як з ним працювати. Ця робота полягає в тому, щоб у кожному з квадратиків, трикутників, кола і ромбів проставити той знак, який заданий вгорі на зразку, тобто, відповідну галочку, риску, плюс або крапку (Рис. 10, 10а).

Дитина безперервно працює, виконуючи це завдання протягом двох хвилин, а загальний показник переключення і розподілу її уваги визначається за формулою:
 
Де S - показник переключення і розподілу уваги;
N - кількість геометричних фігур, переглянутих і помічених відповідними знаками протягом двох хвилин;
n - кількість помилок, допущених під час виконання завдання. Помилками вважаються неправильно проставлені знаки або пропущені, тобто не помічені відповідними знаками, геометричні фігури.
Оцінка результатів:
10 балів - показник 8 більше ніж 1,00.
8-9 балів - показник 8 знаходиться в межах від 0,75 до 1,00.
6-7 балів - показник 8 розташовується в межах від 0,50 до 0,75.
4-5 балів - показник 8 знаходиться в інтервалі від 0,25 до 0,50.
0-3 бали - показник 8 знаходиться в межах від 0,00 до 0,25.
Висновки про рівень розвитку:
10 балів - дуже високий;
8-9 балів - високий;
6 - 7 балів - середній;
4-5 балів - низький;
0-3 бали - дуже низький.

«Запам’ятай і розстав крапки»  

За допомогою даної методики оцінюється обсяг уваги дитини. Для цього використовується стимулюючий матеріал, поданий нижче (Рис.11). Лист з точками попередньо розрізається на 8 маленьких квадратів, які потім складаються в стопку таким чином, щоб вгорі виявився квадрат з двома точками, а знизу - квадрат з дев'ятьма точками (всі інші йдуть по черзі послідовно збільшуючись).  Перед початком експерименту дитина отримує наступну інструкцію: «Зараз ми пограємо з тобою в гру. Я буду тобі одну за одною показувати картки, на яких намальовані точки, а потім ти сам будеш малювати ці точки в порожніх клітинках, в тих місцях, де ти бачив ці точки на картках».
 
Рис.11
Далі дитині послідовно, на 1-2 секунди, показується кожна з восьми карток з точками з першої і до останньої, після кожної продемонстрованої картки пропонується відтворити побачені точки в порожній картці (Рис. 11а) за 15 с. Цей час дається дитині для того, щоб вона змогла згадати, де знаходилися точки, і відзначити їх у порожній картці.
 
Рис.11а
Оцінка результатів:
Обсягом уваги дитини вважається максимальне число точок, яке дитина змогла правильно відтворити на будь-який з карток (вибирається та з карток, на якій було відтворено безпомилково найбільшу кількість точок). Результати експерименту оцінюються в балах таким чином:
10 балів - дитина правильно за відведений час відтворила на картці 6 і більше точок.
8-9 балів - дитина безпомилково відтворила на картці від 4 до 5 точок.
6-7 балів - дитина правильно відтворила по пам'яті від 3 до 4 точок.
4-5 балів - дитина правильно відтворила від 2 до 3 точок.
0-3 бали - дитина змогла правильно відтворити на одній картці не більше однієї точки.
Висновки про рівень розвитку: 10 балів - дуже високий; 8-9 балів - високий; 6-7 балів - середній; 4-5 балів - низький; 0-3 бали - дуже низький.
Джерело: Немов Р.С. Психология: В 3 кн./ Р.С. Немов. – М.: ВЛАДОС, 2003. – Кн.3: Психодиагностика. – С. 81.

Категория: Католог методик | Добавил: Ира (19.02.2016)
Просмотров: 6557 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz