Главная | Регистрация | Вход | RSSПт, 17.05.2024, 19:11

Діагностичний супровід розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів

Меню сайта
Категории раздела
Католог методик [18]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 29
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Католог методик

Діагностування розвитку уяви

Тест «Склади казку» (С. Максименко)

Обладнання: підготувати аркуші паперу, набір кольорових олівців чи фломастерів.
Інструкція: «Знаєш, складати казки і малювати до них картинки дуже цікаво. Спробуй зараз скласти свою казку, яку сам хочеш, і про кого хочеш. Ось тобі папір і олівці, придумуй, малюй. А потім розповіси її мені». (Якщо дитина починає малювати чи розповідати знайому казку, інструкцію повторюють.)
Інтерпретація результату:
Під час аналізу не відзначають якості самого малюнку і викладу, а звертають увагу тільки на рівень уяви і зараховують дітей до одного з 4-х рівнів:
Слабкий: дитина малює і розповідає знайому казку навіть після повторення інструкції. Малюнок не виражає героїв казки, сюжет її побутовий, мова – як завчений текст.
Середній: дитина розповідає модифікований варіант знайомої казки, картинка може не відображати епізоду казки, сюжет побутовий, мова образна, змінені діалоги, самостійний опис героїв.
Добрий: дитина складає свою елементарну казку, малюнок відображає головного героя, є деталізація, сюжет казки пригодницький чи побутовий, композиція казки містить основні елементи, мова образна, виразна.
Високий: дитина складає свою казку, сюжет пригодницький чи казковий, малює і складає казку одночасно. У малюнку представлений один із суттєвих моментів казки. Малюнок і казка структурно оформлені (мають виражену композицію і деталізовані). Мовлення образне, виразне, використані різноманітні засоби і прийоми, опис героїв деталізований.
Джерело: Максименко С. Готовність дитини до навчання / Упоряд.: С. Маскименко, К. Максименко, О. Главник. – К. Мікрос-СВС, 2003. – С. 86.

 

«Чарівний ліс» (або незакінчені малюнки)

Дитина отримує незакінчений малюнок (Рис.12), на якому, окрім схематичних зображень дерев, є незакінчені зображення, з яких можна домалювати квіти, тварин, птахів. Запропонувати дитині домалювати «чарівний ліс» і розповісти про нього історію. Наприклад картинка може виглядати так:
 
Рис.12
Запропонуйте дітям намалювати чарівний ліс, а потім розповісти про нього цікаву історію. Нехай кожен домалює зображення так, щоб вийшла картина лісу. Незакінчені фігурки можна перетворити на що завгодно: у квіти, дерева, метеликів, пташок, тварин.
Потім ви разом розглядаєте малюнки, слухаєте історії та відзначаєте найбільш повні, оригінальні.
Матеріал до гри рекомендується міняти, наприклад, можна запропонувати дитині зобразити «Чарівне море», «Чарівна галявина», «Чарівний парк» тощо.
Інтерпретація отриманих даних:
Високий рівень розвитку уяви має дитина, яка детально промалювала всі деталі, розповіла захоплюючу історію.
Середній рівень – дитина пропустила певні елементи, не закінчила роботу до кінця.
Низький рівень – дитина відразу відмовилась малювати (розповідати).

Категория: Католог методик | Добавил: Ира (19.02.2016)
Просмотров: 2268 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz