Методика «Знайди квадрат»
Мета. Оцінити зорове диференційоване сприйняття дитини.
Обладнання. Рисунок із зображенням 10 чотирикутників, серед яких 5 одна¬кових квадратів, і 5 чотирикутників, що майже не відрізняються від квадратів - мають або трохи різні довжини сторін, або непрямі кути, або те й те одночасно.
Рис. 1
Інструкція. «Поглянь уважно на цей малюнок (Рис. 1), знайди й покажи всі однакові фігури (квадрати)».
Інтерпретація результатів
Рівні розвитку:
Низький - менше 3.
Середній - 3.
Добрий - 4.
Високий - 5.
Джерело: Коробко С.Л. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник / С.Л. Коробко, О.І. Коробко. – К.: Літера ЛТД, 2006. – С. 134-135
Методика «Пишемо кружечками» (С. Коробко, О. Коробко)
Мета. Оцінити здатність вирізняти фонему в потоці мовлення.
Інструкція. Психолог звертається до дитини: «Давай спробуємо записати кілька слів. Тільки я пропоную замість букв використовувати кружечки. Скільки звуків у слові - стільки кружечків. Наприклад, «суп» треба зобразити трьома кружечками: ООО. Спробуй».
Перевірте, чи правильно дитина зрозуміла завдання, після цього можна пере¬ходити до дослідження.
Диктуєте дитині слова, а вона записує їх за допомогою кружечків.
Набір слів: ВОДА, РУКА, СІК, ЗІРКА, КРАПКА
Запис має бути таким: ОООО, ОООО, ООО, ООООО, ОООООО
Оцінювання результатів
Рівні розвитку:
Слабкий - правильно виконано 2 записи.
Середній - 3.
Добрий - 4.
Високий - усі записи правильні.
Джерело: Коробко С.Л. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник / С.Л.Коробко, О.І. Коробко. – К.: Літера ЛТД, 2006. – С. 134.
|