Главная | Регистрация | Вход | RSSВт, 21.05.2024, 02:14

Діагностичний супровід розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів

Меню сайта
Категории раздела
Католог методик [18]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 29
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Католог методик

Діагностування розвитку пам'яті

Методика «Упізнай фігуру»

Застосовується для оцінювання здатності дитини до пізнавання, а також для перевірки зорової пам'яті.
Обладнання: малюнки 2 і 2а, секундомір.
Інструкція: «Уважно розглянь ці картинки, їх усього 5 у рядку. (Дитині пропонують подивитися рис. 12 — тренувальний бланк.) Крайня ліворуч картинка—зразок. Потрібно визначити і показати: яка з чотирьох наступних схожа на першу».
(Це тренувальна спроба, до подальшої роботи з дитиною пере¬ходять лише тоді, коли бачать, що дитина зрозуміла завдання. Далі дитині показують наступні картинки (рис. 2 а), по черзі з 1-го по 10-ий. Експеримент проводиться доти, доки дитина не вирішить усі 10 завдань.)
Інтерпретація результату:
Слабкий рівень: на виконання завдання витрачено 2 і більше хвилини.
Середній рівень: 1 хвилина чи 1 хв і 20 с.
Добрий рівень: 45—60 с.
Високий рівень: до 40 с.
  

Джерело: Максименко С. Готовність дитини до навчання / Упоряд.: С. Маскименко, К. Максименко, О.Главник. – К. Мікрос-СВС, 2003. – С. 74-75.

 

Тест «10 слів» (О. Лурія)

Мета. У наведеному варіанті вона спрямована на визначення обсягу корот¬кочасної і відстроченої пам'яті.
Обладнання. Набір із 10 односкладових чи двоскладових слів, не пов'язаних за змістом.
Інструкція. «Зараз я прочитаю десять слів. Слухайте уважно. Коли закінчу читати, відразу ж повторіть те, що запам'ятали. Повторювати можна в будь-якому порядку. Зрозуміло?»
Читайте слова повільно, чітко. Коли дитина повторює слова, ставте у протоколі хрестик під цим словом. Потім продовжіть інструктування (другий етап): «Зараз я знову прочитаю слова, і ти знову повториш їх - і ті, які вже були названі, і ті, що першого разу пропустив, - усі разом, у будь-якому порядку».
Знову ставте хрестики під тими словами, які повторила дитина. Далі дитину просять повторити слова 3-й, 4-й і 5-й раз. Ніякі нові інструкції не додаються, просто говорять: «Назви слова ще раз».
Жодних розмов із боку дитини не допускається (бо розмова може відволікти увагу й погіршити результат). Після п'ятиразового повторення слів робиться перерва на 50-60 хвилин, після чого дитині знову пропонується пригадати й назвати слова. В результаті протокол може набути такого вигляду:
  
Інтерпретація результатів
Рівні розвитку: Низький - після першого озвучування слів дитина запам'ятала 2 із них, після 5-го повторення - 5. Середній - першого разу дитина повторила 3-4 слова, на п'ятий - до 7-ми слів. Добрий - перший раз дитина повторила 5-6 слів, п'ятий - до 8-ми слів. Високий - перший раз дитина повторила 7-10 слів, п'ятий - 9-10 слів.

Джерело: Коробко С.Л. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник / С.Л.Коробко, О.І. Коробко. – К.: Літера ЛТД, 2006. – С. 136.


«Запам’ятовування 10 слів» (С. Рубінштейн)

Застосовується для оцінювання короткочасної слухової пам'яті дитини.
Обладнання: набір слів.
Інструкція: «Зараз я читатиму тобі слова Постарайся запам'ятати їх. А тепер повтори, будь ласка, ті слова, що ти запам'ятав(ла), у будь-якому порядку».
Прочитайте дитині наступні 10 слів: стіл, зошит, годинник, кінь, брат, яблуко, собака, лампа, вогонь.
Зафіксуйте перший результат. Продиктуйте дитині ті слова, які вона не назвала, і так повторюйте 5 разів, фіксуючи кожен результат.
Інтерпретація результату:
Слабкий рівень: перший раз - запам'ятала 2 слова, після 5-го повторення запам'ятала до 5 слів.
Середній рівень: перший раз - запам'ятала 3-4 слова, останній - до 7 слів.
Добрий рівень: перший раз - запам'ятала 5 - 6 слів, наприкінці - до 8 слів.
Високий рівень: перший раз – 7-10 слів, до п'ятого повторення дитина називає 9-10 слів.
Джерело: Максименко С. Готовність дитини до навчання / Упоряд.: С. Маскименко, К. Максименко, О. Главник. – К. Мікрос-СВС, 2003. – С.75.

Категория: Католог методик | Добавил: Ира (19.02.2016)
Просмотров: 4269 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz