Главная | Регистрация | Вход | RSSВт, 21.05.2024, 08:23

Діагностичний супровід розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів

Меню сайта
Категории раздела
Католог методик [18]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 29
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Католог методик

Діагностування розвитку мовлення

Тест «Володіння зв’язним мовленням» (С. Максименко)

Обладнання: сюжетна картинка «Зимові забави» (Рис. 8).
Інструкція: «Розглянь цю картинку і розкажи про те, що ти бачиш».
 
Рис. 8
Інтерпретація результату:
Слабкий рівень розвитку: дитина у змозі озвучити картинку лише двома чи кількома не зв'язаними один з одним, неправильно граматично оформленими реченнями, в яких перераховані назви намальованих предметів.
Середній рівень розвитку: розповідь складена з 5—6 коротких описових речень, що відображають реальні події на картинці.
Добрий рівень розвитку: розповідь складена з 7—8 розгорнутих речень, з'явилися додаткові деталі, не зображені на малюнку, але які стосуються сюжету.
Високий рівень розвитку: за картинкою складена велика і досить зв'язна розповідь, присвячена темі «Зима», у яку привнесені події з власного досвіду дитини.
Джерело: Максименко С. Готовність дитини до навчання / Упоряд.: С. Маскименко, К. Максименко, О. Главник. – К. Мікрос-СВС, 2003. – С. 59.

Визначення словникового запасу (І. Архіпова)

Ця методика визначає запас слів, який зберігається в активній пам'яті дитини. Експериментатор називає дитині деяке слово з відповідної групи і просить її самостійно назвати інші слова, які відносяться до цієї ж групи.
Для назви кожної з перерахованих нижче груп слів відводиться по 20 с., а в цілому на виконання всього завдання – 160 с. Всі відповіді протоколюються.
Тварини.
Рослини.
Кольори предметів.
Форми предметів.
Інші ознаки предметів, крім форми і кольору.
Дії людини.
Способи виконання людиною дій.
Якості виконуваних людиною дій.
Якщо дитина сама не може розпочати називання потрібних слів, то дорослий допомагає їй, називаючи перше слово з даної групи, і просить дитину продовжити.
Оцінка результатів
10 балів - дитина назвала 40 і більше різних слів, що відносяться до всіх груп.
8-9 балів - дитина назвала від 35 до 39 різних слів, що відносяться до різних груп.
6-7 балів - дитина назвала від 30 до 34 різних слів пов'язаних з різними групами.
4-5 балів - дитина назвала від 25 до 29 різних слів з різних груп.
2-3 бали - дитина назвала від 20 до 24 різних слів пов'язаних з різними групами.
0-1 бал - дитина за весь час назвала не більше 19 слів.
Висновки про рівень розвитку
10 балів - дуже високий;
8-9 балів - високий;
4-7 балів - середній;
2-3 бала - низький;
0-1 бал - дуже низький.

Джерело: Архипова И. А. Диагностика психического развития ребенка. 250 тестов и упражнений для адаптации ребенка к школе. – Спб.: Наука и Техника, 2008. – С. 63-64.

Тест 1 словниковий (Г. Вільсон, Д. Гріллз)

Для вивчення словникового запасу дитини можна скористатися тестом 1 з категорії тестів, розроблений психологами Вільсон Р. і Гріллз Д.
Інструкція з проведення. На картинках запропонована серія завдань, призначених для перевірки словникового запасу дитини. У кожне завдання включені чотири малюнки, і дитина повинна вказати, який із них відповідає тестового слову. Даючи завдання, прочитайте слово голосно і попросіть дитину показати малюнок, який найбільше підходить до цього слова. Обведіть кружечком букву, якій позначено обраний малюнок. якщо дитина не знає значення слова запропонуйте їй вгадати відповідний малюнок; але припиніть тест, якщо дитина послідовно зробила п'ять помилок.
Правильні відповіді: 1 б; 2 г; 3 в; 4 6; 5 г; 6 б; 7 г; 8 а; 9 а; 10 в; 11 в; 12 а; 13 б; 14 а; 15 г; 16 г; 17 в; 18 г; 19 в; 20 г; 21 а; 22 а; 23 б; 24 г; 25 в; 26 в; 27 в; 28 г; 29 в; 30 г; 31 б; 32 а; 33 б; 34 в; 35 а; 36 б; 37 в; 38 б; 39 б; 40 в; 41 б; 42 г; 43 а; 44 а; 45 а.
Підрахуйте число правильних відповідей. Якщо тест був перерваний достроково через 5 зроблених поспіль помилок, додайте 1/4. від числа залишених без рішення завдань (стільки можна було б отримати при випадковому вгадуванні відповідей). Отриману таким чином загальну оцінку потрібно співвіднести з наведеною нижче таблицею і знайти «коефіцієнт за словниковим тестом», що відповідає віку дитини. Якщо отримана оцінка буде непарною, то потрібно взяти середнє від двох найближчих табличних значень.
 
* Використовуйте цю колонку для дітей у віці від 5 років 0 місяців до 5 років 11 місяців; аналогічним чином використовуються інші колонки, іншими словами, ваші дані порівнюються з віком 5 з половиною років, 6 з половиною і так далі. Середнє значення коефіцієнта 100, а нормальне значення від 80 до 120.


Джерело: Архипова И. А. Диагностика психического развития ребенка. 250 тестов и упражнений для адаптации ребенка к школе. – Спб.: Наука и Техника, 2008. – С. 66-79.

Категория: Католог методик | Добавил: Ира (19.02.2016)
Просмотров: 5888 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz